Digitaaliset palvelut

Sähköinen ajanvaraus

Mehiläinen on ottanut Keski-Uudenmaan valinnanvapauskokeilussa käyttöön uuden sähköisen ajanvarauspyynnön sujuvoittamaan hoitoon pääsyä. Palvelun tekoäly tekee alustavan diagnoosin potilaan vaivasta ja hoitoonohjaus saadaan tehokkaasti hoidettua sähköisesti. Palvelun avulla Hyvinkään Oma Lääkärisi -aseman asiakkaaksi listautuneet asiakkaat voivat myös verkossa varata ajan suoraan lääkärille tai hoitajalle.

Sähköinen ajanvarauspyyntö Hyvinkään Oma Lääkärisi -asemalle tehdään Mehiläisen verkkosivujen ajanvarauksen kautta. Terveysaseman ammattilaiset saavat ajanvarauspyynnöstä ensitiedot vaivasta ja hoidon kiireellisyydestä. Niiden avulla kuntalainen ohjataan suoraan oikeaan hoitoon ja tutkimuksiin. Asiakas voi näin kätevästi varata sopivimman vastaanottoajan lääkärille tai hoitajalle. Sähköinen ajanvarauspyyntö palvelee ympäri vuorokauden.

Lääkäri- ja hoitajachat

Mehiläinen on ottanut Hyvinkään Oma Lääkärisi –asemalla käyttöön myös chat-palvelun. OmaMehiläinen -sovelluksen kautta Oma Lääkärisi -aseman asiakkaat voivat ilmaiseksi ottaa yhteyden sairaanhoitajaan tai lääkäriin. OmaMehiläisen kautta Mehiläisen valinnanvapauspilotin asiakkaat voivat mm. asioida lääkärin ja sairaanhoitajan vastaanotolla, jättää reseptien uusimispyynnöt, tilata reseptilääkkeet digiapteekista suoraan kotiovelle sekä tutkia omia terveystietojaan.

Palvelun käyttäminen edellyttää OmaMehiläinen -mobiilisovelluksen lataamista. Lataa OmaMehiläinen iPhoneen tai Android-puhelimeen oheisten linkkien kautta. Asiakkaan on sovelluksen ”Omat tiedot” -välilehdellä valittava Oma Lääkärisi -terveysasemaksi Hyvinkään Oma Lääkärisi -asema. Tämän jälkeen keskustelun voi aloittaa sovelluksen Digiklinikka-välilehdellä.

Digiklinikan chat aloitetaan aina ensin sairaanhoitajan kanssa, joka siirtää asioinnin tarpeen mukaan lääkärille.

OmaMehiläinen flyer Hyvinkää